the culture
building
agency

Sök
Stäng denna sökruta.

Kulturtabbar & kulturknep

Webbinarium
2 december kl 12:00-13:00


Erfarenheter från förändringsarbete

Hör Wildfire bjuda på misstag som vi inte vill göra igen och Circle K berätta om sin kultur-framgångssaga! Hur de genom sitt arbete med kulturen fått upp engagemanget, minskat sjukskrivningar och ökat sin försäljning. Vad har vi gjort och hur mäter vi framgång? Följ med in i TV-studion och ta del av CircleKs erfarenheter, hur de upplevde resan på olika nivåer i organisationer och vad vi har lärt oss under resans gång.


Forskningen bakom en engagerad kultur och verktygslådan du använder

Hur är det egentligen att jobba med kultur och förändring i ett stort företag, med stationer från norr till söder där de flesta av medarbetarna aldrig ens kommer att träffa varandra? Vi ska titta närmare på vad som blev startskottet för kulturresan hos Circle K, vilka utmaningar vi stötte på och hur vi till slut nådde fram. Detta seminarium är en sändning direkt från vår egen tv-soffa. Vi har vår huspsykolog med oss som ger oss forskningen och principerna som ligger till grund för våra kulturprogram. Vi har beställaren och projektledaren som både skrattat, gråtit, lärt sig och skapat stora resultat. Följ med på ett roligt, ärligt och avslöjande samtal om hur vi aktivt kan föra dialog, förändra och stärka ett helt bolag, från norr till söder. Vilken skillnad kan det innebära i praktiken för en individ? Hur drivs ett kulturprogram i praktiken och vilka fallgropar ska vi undvika?


Anmälan

Plats:  Zoom

Tid: 2 dec kl 12.00-13.00

Circle K och en bransch i stor förändring
Dagens bensinmackar är inte vad de en gång var. Allt fler väljer elbilar framför traditionella drivmedel och branschen utvecklas allt mer mot att bidra med service och bekvämlighet för den som är på resa. Både doften av bensin och kunskapen att meka med bilar är snart ett minne blott. Istället tar doften av kaffe och bulle över på våra stationer. Circle K är en av de största aktörerna i branschen med 700 drivmedelsstationer i Sverige. För alla organisationer i en sådan förändring innebär det att man går från att vara en sak till att vara något helt annat. Det handlar om identitet, vanor, system. Men också om innovationsgrad, utveckling och lärande. Hur involverar vi våra anställda? Vad gör vi på huvudkontoret? Vad behöver du agera som säljchef?  

Agenda och deltagare

Intervju med Fredric Bohm – Psykolog och kulturexpert. Berättar om forskningen bakom ett kulturprogram.

Intervju med Hanna Carlsson – Sr Specialist Employer branding & Culture på Circle K. Delar erfarenheter från sin roll som beställare och projektledare.

Intervju med Jonna Jäderberg – Stationschef på Circle K. Så har förändringsarbetet påverkat oss som chefer.

Intervju med Jennie ThornbergAssisterande säljchef på Circle K. Så har jag som säljare upplevt förändringsarbetet.

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Läs mer om cookies och GDPR