the culture
building
agency

Studie i kultur och värderingar

 

Studie i kultur och värderingar

Är vissa företag mer värderingsstyrda än andra? Hur många organisationer har ett högre syfte (why)? Hur fungerar det? Vilka har kommit längst i värderingsarbetet och vilka är de bästa knepen för att lyckas? 

För tredje året presenterar vi en omfattande studie om kultur och värderingar i norden– detta år med internationell jämförelse. Studien har genomförts på 600 företag och svarar på hur olika organisationer i olika regioner prioriterar insatser kopplat till kultur och värderingar för att attrahera talanger, charma kunder och prestera som organisation. Studiens huvudfokus är Norden men svarar samtidigt på ett övergripande plan på hur värderingar prioriteras som styrinstrument används i olika regioner och länder.

Studien visar vilken effekt olika insatser kan ge och utgör ett bra underlag för dig som vill ha ett faktabaserat förhållningssätt till olika satsningar i kultur, ledarskap och employeer branding.

Dela på facebook
Dela på google
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på pinterest
Dela på print
Dela på email

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Läs mer om cookies och GDPR