Organisational matchmaking
Att para ihop avdelningar, byta namn och väcka passion
Att para ihop avdelningar, byta namn och väcka passion
När 2 blir 1 så innebär det förändringar i befintlig organisation – att människor behöver ändra beteende. Det samma gäller vid nytt varumärke eller en ny strategi. Hur får vi medarbetare att agera annorlunda i vardagen? Att bryta sin vardag och skapa en ny relation till sitt arbete?
Många företag brottas med förändringar av olika slag; digitalisering, helt nya typer av konkurrenter och generationsväxling. Man söker nya relationer till sina kunder och vill uppfattas annorlunda av sina kunder. Det kräver andra beteenden hos medarbetare.
Hur ska vi tänka vid organisationsförändringar? Finns det nya tekniker som fungerar? Lyssna till inspiration och praktiska case.
När 2 bolag blir 1
Det senaste inom forskning kring arbetsplatser, prestation, neuro-science fokuserat på vad man ska tänka på när två organisationer blir en.
Hur gör vi för att väcka passion? Vad är det som gör att vissa klickar och andra inte? Hur kan du som chef få medarbetare som vill mer och mer?
Fredric Bom aktuell som psykolog i Gift vid första ögonkastet går igenom vilka slående likheter som finns mellan giftemålet och organisationsfusioner. Kan vi låta avdelningar som ska slås ihop dejta? Varför misslyckas vi och vad bör vi tänka på när 2 bolag blir 1.
ett nytt varumärke med ny kultur och nya beteenden
Kicki Kullberg Durén är projektledare och kommunikatör med lång erfarenhet av varumärkes- och kulturimplementering. Med flera framgångsrika projekt i bagaget från exempelvis Swedavia och bildandet av Evry och varumärkes projekt på Svenska Bostäder.
Du har arbetat med aktiveringsprojekt på Swedavia, Evry och Svenskabosäder – vad har Flygledare, it-nördar och fastighetsskötare gemensamt?
-“De tänker lite ettor-&-nollor allihop – skämt och Sido. Lätt generaliserats så försöker alla att undvika att både prata och att hantera kunden, men blir tvungna att göra båda ändå”.
Hur arbetar vi med varumärken och aktivering rent praktiskt? Ta del av olika roliga metoder som webbdilemman, tisdagsfika, medarbetarfilmning och mycket mer. Vad har funkat och vad bör du tänka på när du ska få människor som inte gillar att prata, att prata kund.