Magnus Sallbring, HR- Marknadschef Atea – Talare på TRIBE 11 oktober 2016

Kultur och förändring som strategi?

Varför är er kultur centralt hos er?

-Idag har vi efter drygt 50-talet förvärv i norden byggt ett av Europas ledande it-infrastrukturföretag. Men även om 6000 anställda och ca 25 mdr i omsättning imponerar, så är det kulturen som imponerar mest på mig. Jag är så oerhört tacksam över att vi har lyckats samla så många människor som brinner för att vara med och bygga vårt fantastiska land med hjälp av it.

På TRIBEsthlm 11 oktober diskuterar vi förändring. Hur vi med ett modernt lednings- och HR-arbete skapar starka lag som gör skillnad med stark kultur. En av tårbitarna handlar om att vara annorlunda och lekfull. Vad betyder det i praktiken? Här följer ett exempel där Atea enkelt leker med uttryck, ritualer och storytelling för att bygga team.

Ateas kulturresa är superspännande och skrivs med ett nytt kapitel varje år. Det handlar om DNA, värdegrund, ledarutveckling,  kundfokus, CSR-projekt och mycket, mycket mer.

Vill du höra mer?

TRIBEsthlm.se 11 oktober Berns

Vill du höra Magnus berätta mer, och ge sin bild av utmaningar, lärdomar och smarta knep?
På TRIBE 11 oktober diskutera vi hur vi skapar förändringsvilliga organisationer. Hur vi med ett modernt lednings- och HR-arbete skapar starka lag som gör skillnad. Läs mer om andra talare och boka biljett.

Några av övriga talare Mark Boncheck (Harvard business review), Alexander Bard, Charlotte Sundåker (vd Hyper Island), Marcus Wärn (Head och learning and development Spotify), Hélène Barnekow (vd Telia Sverige), Tom Gibel (HR direktör DHL).