filip-o-achley

Seminarium om CSR, värderingar & rekrytering

Han har sovit över 1 år av sitt liv under bar himmel, rest runt jorden i mer än 5 år, bott med munkar i Indien, seglat över södra och norra atlanten. Filip Cederholm var reklamfotograf i Stockholm med 5 anställda och uppdrag som innefattade fotografering av många Svenska kändisar så som Börje Salming, Petra Marklund, Danny och Mikael Persbrandt. Med kunder som TV4, Ernst & Young, Red Bull m.fl. och flera anställda i sin foto-studio gick livet på räls. Fina bilar, dyra kläder och allmänt sus och dus…

Åren i Stockholms bruset fick Filip att mötas av fråga vad meningen med livet är och om han kunde använda sin kreativitet till att skapa positiv förändring i samhället. Vid 32 års ålder släppte han sin karriär för att skapa fotokonst till fördel för välgörenhet. Han fotograferar nu tillsammans med Ashley Cooper världens första alfabet med tusentals barn runt om i världen. ABC Charity har varit publicerat i över 100 dagstidningar världen över och har stöd av bl.a. Freds Pristagaren Ärkebiskop Desmond Tutu.

Från en kugge i det materialistiska hjulet till att leva i en 30 kg ryggsäck kommer Filip ta dig på en resa genom hans liv och tankar. Med fokus på värderingar anser Filip att de är grunden till att skapa ett positivt företag och även en bättre värld för alla. Han pratar om två typer av glädje och om vägen till ett lyckligt liv och ser att en nyckel till ett framgångsrikt företag är att personalen mår bra både i sina liv och på jobbet. Han tar ett unikt grepp på CSR och vill inspirera kreatörer, konstnärer och artister att ta ansvar för sin kommunikation och hur den påverkar barn och ungdomars värderingar. Filip ser positivt på framtiden och drivs av frågan “hur kan vi skapa en bättre Värld för kommande generationer”.

 

_________________________________________________________________

 

Att rekrytera med hjälp av kulturen?

Ta nästa steg i ert rekryteringsarbete med ett kultur- och värderingstest utformat efter konkreta situationer från er vardag.

Baserat på era värderingar och aktuell forskning i attitydspsykologi utvecklas ett effektivt test för att kartlägga attityd och beteende hos potentiella medarbetare. Låt situationsbaserade Case från er vardag utgöra diskussionsunderlag kring kultur och värderingar. Låt casen besvaras av talanger i organisationen och använd svaren som facit för medarbetare som ”tänker rätt” i kritiska situationer.

Få konkreta och användbara tips som du kan ta med in i ditt arbete. Det är enkelt att börja arbeta med situationsbaserade rekrytering!

seb

Sebastian Wettemark är beteende-ekonom med lång erfarenhet som konsult åt några av Sveriges ledande varumärken. Sebastian är grundare till Wildfire, har tidigare drivit ledarskapsskola och blev 2009 utsedd av Shortcut till en av Sveriges uppstickare – inspirerande entreprenörer under 35. 

 

Deltagandet är begränsat.Kostnad: 250 kr person inklusive frukostbuffé
Tid: 17 juni, frukost 08.15, seminarium 08.30 – 10.00
Plats: Pontus, Brunnsgatan 1

Skärmavbild-2014-05-19-kl.-15.44.51-150x150

Fri avbokning upp till 24 h innan. För att anmäla flera deltagare, fyll i formuläret flera gånger.